31st of August – Independence Day

Arrrlamak, aku tak sempat nak tengok fireworks kat Putrajaya malam tadi. Kejap sangat dia pasang, tak sampai 5 minit.. aku keluar je bilik, dah habis plak dah.

Aku bersyukur sekali lagi sebab selama 22 tahun aku hidup ni, takde lagi porak peranda, rusuhan giler babeng cam kat negara-negara jiran tu. Walaupun time aku form 5 dulu, time Anwar Ibrahim kena pecat dari jawatan Timbalan tu, kekecohan ada berlaku sikit. Sampaikan ada iklan merdeka kat tv, yang perahu (bentuk map malaysia) menempuh ombak2 sukar untuk sampai ke semenanjung, ada menyelitkan tarikh saat gentir Anwar Ibrahim.

Apepun, Happy Birthday Malaysia. We Love You 😉